42-a Interaktionsdesign

 

10 ECTS
Valgfag

På dette modul får du erfaring med tilrettelæggelse, design og implementering af lyd til computerspil. Vi arbejder med en række centrale teknikker og metoder, som knytter sig til produktionen af lydeffekter og musik til en computerspilsproduktion.

Du bliver undervist i adaptiv musik, dynamisk mixing, middleware, rewardlyde og opbygning af dynamiske atmosfærer. Du bliver præsenteret for C#-programmering på et grundlæggende niveau og vi arbejder praktisk med Unity’s 3D game engine.
Undervisningsmodulets forløb sat op i kronologisk punktform:

  • Grundlæggende Unity 3D spil engine
  • Dynamisk lyddesign del 1
  • Adaptiv musik
  • C# scripting med større individuelt projekt
  • Game Jam deltagelse
  • Game audio middleware (Wwise)
  • Dynamisk lyddesign del 2
  • Større individuelt projekt med dynamisk lyddesign

TAGS
IMPLEMENTERING, ADAPTIV MUSIK, DYNAMISK MIXING, MIDDLEWARE, REWARDLYDE, ATMOSFÆRELYDE, C#, UNITY3D, GAME JAM, WWISE, COMPUTERSPIL, SCRIPTING